28 Mayıs 2014 Çarşamba

Yeşil, kırma zeytin kavurması

Kırık zeytin çok makbuldür bizim evde. En sevdiğimizdir, gönlümüzün sultanı, başımızın tacı, kahvaltı soframızın en güzelidir.
Yeşil zeytin salatası, zaten severek, pardon bayıla bayıla yediğimiz bi kahvaltılıktır. Şimdilerde kendisine rakip olarak, daha "tembel işi" olması sebebiyle kavurması çıktı.



  • 1 kase ayıklanmış yeşil, kırık zeytin
  • 2-3 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • bir yemek kaşığı domates salçası
  • bir yemek kaşığı biber salçası
Tavaya zeytinyağını ve ezilmiş sarımsakları koyun. Sarımsağın hafifçe kokusu çıkana dek kavurun. Sarımsağı tavada döndürme ayarını iyi bilmek lazım, zira hafif fazla kaçtığında, pek hoş bir tat vermiyor yemeğe.
Ardından salçasını ekleyin ve salçayı topak topak halinden sıyrılıp yağla bütünleşene kadar çevirin.
En son zeytini ekleyin ve az daha sosunun içinde çevirdikten sonra ocaktan alın.
Enfes soslu zeytin kahvaltı sofranıza yola çıkmak için hazır ve nazır!


Bu arada acısever kardeşlerim, içine bir miktar pulbiber eklemenin olaya çok şey katacağına inanıyorum.
Yalnız, artık acı biberin bağımlılık yaptığına çok büyük bir yüzdeyle emin olmaya başladım. Acı biber olmadan yediğim yemeğin asla tadını alamıyorum yada onsuzken hep bir yad ediş, hep bir arayış, bulduğu herhangi bir acı biber kırıntısıyla yetinme, mutlu olma hali...
Sabahın yedisinde yaptığım kahvaltıda bile mevcut kendisi...Bahçemiz sürüsüyle biber dolu, hepsi birbirinden acı! Yetmedi, sevgili eşim," her an ulaşılabilir olsun, karımın elinin altında bulunsun, yesin çıtır çıtır" diye, gitti balkona da aldı bir saksı daha en acısı, en morumsusundan.
Amaaa sorun bir de bana memnun muyum halimden diye,  "ÇOOOK MUTLUYUM, ÇOK! "



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.