22 Haziran 2013 Cumartesi

Leyla' nın kusursuz havuçlu keki...

 Havuçlu kek var, havuçlu kek var. Havuçlu kekten havuçlu keke fark var....


Yıllardır malumunuz türlü havuçlu kek denemelerim olmuştur. Ancak bugüne kadar alıp sahiplendiğim, "evet budur, son noktadır!" dediğim bir tarifim olmamıştı, Leyla bu tarifi yayınlayana dek!
Yayına girdiği günden beri hep aklımda bir yerlerde, "mutlaka denemeliyim" . Epeydir de arşivde bekleyenler arasındaydı, ama bu güzelim lezzet daha da yayılmalı noktasında artık paylaşmam gerektiğini düşündüm.
Hani bu kek ne zaman yapıldı, ne zaman yendi ve bitti, inanın hatırlamıyorum...


Kakaolu kekleri bile bu derece yemiyor benim Naz' ım. Bu havuçlu keki nasıl yedi bir görseniz...
Kusursuzluk olayına gelince, evet benim için muadilleri arasında en mükemmeli ve bundan sonra tek geçeceğim, sonucu garanti olan müthiş aromalı havuçlu kek budur. Yapın bir kerecik, bir bakın tadına, baktırın ve de...Nedenini anlayacaksınız...


Kaynak: ( leyla' nın kahve dükkanı)

  • 1 + 2/3 su bardağı un
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • çay kaşığının ucuyla tuz
  • 1,5 çay kaşığı toz tarçın
  • 4 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yumurta 
  • 250 gr ince rendelenmiş havuç ( 4 tane irice havuca tekabül etti)
  • 100 gr ceviz içi ( ben 1 su bardağı kadar koydum)
  • muskat rendesi
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ



 Ceviz içlerini, ben her zamanki gibi iri parçalar halinde kullandım, yağsız tavada veya fırında cevizi 10 dakika kavurun. Biraz tuz ve tereyağını ilave edip tüm cevizleri bu karışıma bulayın. Bırakınız soğusun. Bence işin sırrı biraz da bu ceviz kısmında!
Un, kabartma tozu, hindistan cevizi, muskat rendesi, tuz ve tarçını güzelce karıştırın.
Ayrı bir kapta da yumurtalarla şekeri köpük haline gelene kadar çırpın, sonra da zeytinyağını ilave edin.
Kuru malzemelerin olduğu kapta sıvı malzemeler için yer açın. Sıvı malzemeleri bu kaba alıp, yavaş yavaş karıştırın. Rendelenmiş havucu ve cevizi de ekleyip tahta kaşık yardımıyla karıştırın. Hamuru bekletmeden yağlanmış baton kek kalıbına dökün, ardından kalıbı birkaç kez tezgaha vurup hava kabarcıklarının çıkmasını sağlayın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakika pişirin, ardından ısıyı 160' a düşürüp baton kalıp kullandıysanız 20 dakika, klasik kek kalıbı ise 25 dakika daha pişirin.
 Leyla' nın büyük notu : İlk 45 dakika pişti mi pişmedi mi diye fırının kapağını sakın açıp kapatmayın, yoksa emsal fotoğraflarda olduğu gibi kekiniz çöker! Emsal resimler ve orjinal tarif için malzemeler bölümünde verilen linki tıklayın lütfen.
Bir not daha, keki sıcakken dilimlemeyin, biraz ılısın yada mümkünse soğusun.
Ve bu lezzet size afiyet olsun. Bi daha, bi daha, bi daha yapılsın...






3 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.