14 Haziran 2013 Cuma

Patlıcanlı ezme

Hafta içi alelacele yaptığımız kahvaltılardan olsa gerek, hafta sonu sofrası çok özel olmalı bizim için. Uzun uzun sohbetler edilip, sayısız bardak iyi demlenmiş, şekersiz çaylar içilmeli mesela. Bu çay meselesini, daha doğrusu şekersiz çay meselesini bi türlü benimsetemedim sevgili eşime. Herşey insanın içinde başlıyor ve bitiyor aslında. O kadar inatçı ki bu konuda, başaramıyorum ben de.  Bir miktar gelişme kaydettiğimin farkındayım aslında, en azından iki şekerden teke düşürmeyi başardım. Ama ben hala yitirmedim umutlarımı, elbet bir gün o da olacak, şekersiz içilecek o çay!
Benim şekeri bırakmam ise 13 yıllık bir geçmişe dayanıyor. Taa üniversite yıllarına...Kaldığım yurdun kantininde hergün onlarca elin girdiği o !şeffaf! şeker fanusu şekerden buz gibi soğumama yetti de arttı bile. Tabi bir de kirli çıkan yada mütemadiyen bulunamayan çay kaşıkları hadisesi var. Ama en etkilisi o fanus oldu, ve o eller...
..........................
Bizim memlekette hele ki salça yapma dönemindeysek mutlaka yerini alır kahvaltı soframızda. Tazecik domates kokan, bayrak kırmızısı, el yapımı o salçalar tadından yenmez elbette. Üzerine biraz zeytinyağı, belki biraz da kimyon ve pulbiber ki o da benim tercihim, nefis olur...Domatesten sonra biber salçaları yapılmaya başlanır evlerde. O koku, o gizlice salça aşırmalar, o tadına doyulmazlık halleri... Sonra da her iki salça belli oranlarda biraraya getirilerek kahvaltılık soslar, çemenler yapılır, bambaşkadır o günlerin tadı, kokusu...
Ben de vakit buldukça, ekmeğin üzerine sürme kültürümüzü devam ettirme adına, yaparım bu soslardan. 
Bu ezmeyi de gördüğümde tereddütsüz yapmaya karar verdim, işin içine balkonumun tazecik nanelerinin aroması da eklendi ve mmmm... 



Kynak: CafePortakal
  • 2 su bardağı kadar közlenmiş patlıcan
  • 1 tane közlenmiş kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı tepeleme biber salçası
  • 1 yemek kaşığı tepeleme domates salçası
  • 1 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • birkaç dal maydanoz
  • birkaç dal taze nane
  • karabiber, pulbiber, kimyon
  • 4 diş sarımsak
Tüm malzemeler mutfak robotunda pürüzsüz kıvama gelene kadar karıştırılır, ekmek eşliğinde afiyetle yenir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.