17 Haziran 2013 Pazartesi

Zeytinyağlı taze fasulye


Bizim memleketin Ayşe Kadını güzeldir, tadı on numaradır bana göre.
İzmit, Adapazarı  ve Ankara' da kaldığım yıllarda yassı fasulye ile, adını sonradan öğrendiğim çalı fasulyesi ile tanıştım. Açıkcası Ayşe kadına göre daha bir tatsız ve yavan geldi bana. Kesinlikle ayşe kadını tek geçerim...
Fasulye yapmanın bazı püfleri vardır bana göre, onlar yerine getirildi mi fasulye tam kıvamında ve tadına doyulmaz olur. 
Soğanı bol tutacaksın mesela, bir de küçük küçük doğrayacaksın.
Kaliteli bir zeytinyağı kullanacaksın, mesela Nazilli zeytinyağı olacak!
Soğanı çok öldürmeyeceksin sonra...
Domatesi incecik doğrayacaksın. 
Asla tencereye su eklemeyeceksin, domatesin çıkardığı su ile kısık ateşte tıngır mıngır pişecek kendileri. 
İki küp de şeker atacaksın...
Sarımsak olayını tercihe bırakıyorum, herkes sevmeyebilir. 

Yarım kg fasulye için:
  • 2 tane kuru soğan
  • 3 tane domates
  • 1 çay kaşığı kadar biber salçası
  • 2 küp şeker
  • zeytinyağı
  • tuz
Tencereye incecik küpler halinde doğradığınız soğanı ve yağı koyun. Çok fazla öldürmeden üzerine salçayı ekleyin ve karıştırın. Eğer arzu ederseniz bu noktada içine 2 diş sarımsak ekleyebilirsiniz. Ardından yıkayıp ayıkladığınız fasulyeleri, incecik doğranmış domatesi, şekeri ve tuzunu ekleyip en kısık ateşte kapağını kapatarak pişmeye bırakın.
Sıcak yada soğuk olarak servis yapın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.