8 Nisan 2013 Pazartesi

Yoğurtlu hamur



Annemle çayın yanına hazır ediverdiğimiz en güzel atıştırmalıklardan biriydi yoğurtlu hamur. Ben de çoğunlukla kahvaltıda, bazen de çayımıza yandaş olarak hazırlıyorum bu nefis hamurcukları. Pofuduk pofuduk hamurdan kahramanlar...Hep aynı şekilde kessem de her seferinde her biri birbirinden farklı şekle giren lezzet topları...Yanında mümkünse İzmir tulum...Peynir aşığı bir insanım ama İzmir tulumun yeri ayrıdır benim için. Memleketim kokar, perşembe pazarı kokar, " karnında kurt çıkacak, ekmekle ye! " diye bağırır ardımdan beyaz mermer tezgah üzerinde duran tulum peyniri...

İçine çörekotu koyarak yada hiç denemedim ama susam koyarak lezzeti katlayabilir, besin değerini  artırabilirsiniz. 
  • 1 su bardağı kadar sulu halde yoğurt
  • 2 su bardağı kadar un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Yarim limon suyu
Kızartmak için:
  • sıvıyağ
Benim çocukluğumda evlerde karbonat bulunurdu, sonradan "baking powder" diye bir şey girdi  hayatımıza. Türkçe' sinden önce İngilizce' sini ezberleyiverdik kabartma tozunun. Güzelim karbonattan çok kullanır olduk kendisini zamanla.



Yoğurdun üzerine limon suyu ve karbonat karisimini (kopuren karisimi), ardindan unu eleyerek ekleyin. Yoğurdun  kıvamına göre unu azar azar eklemenizi öneririm. Daha sonra elde ettiğiniz yumuşak haldeki hamuru temiz tezgah üzerinde hafif unlayarak merdane yardımıyla açın. Sonra ister kurabiye kalıbıyla, ister bıçak yardımıyla şekiller kesin ve kızgın yağda kızartın.  
Kağıt havlu ile fazla yağını alabilirsiniz. Tek başına yada yanına eşlik eden herhangi bişeylerle....Nefisss....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.