12 Nisan 2013 Cuma

Bazlama

Nefesimi tuttum.
Bekliyorum.
Yarın akşam olsun diye...
Uykusuzluk, yorgunluk, bir de üzerine bu hastalık... Ortam gergin..."Dayan Melike" diyorum, az kaldı, dağ gibi görünse de bitecek hepsi ve geride kalacak. Tatlı tatlı anacağız sonra bu yorgunlukları...
İzmit' ten Marmaris' e taşındığımızda, evin her yanına dağılmış olan  kutularla ve üzerimizdeki kocaman yorgunluk ve şaşkınlıkla tam bir hafta debelenip durmuştuk evin içinde karı - koca. Gerçek anlamda canımız çıkmıştı ikimizin de. Bir şehirden bir şehire taşınmak farklı, tamamen farklı bir durum. Şehir içinde ev değiştirmekse daha yeğ bir durum. İçinde fazlaca bilinmezlik barındırmıyor en azından. 
Bu ara benim yapamadığımı siz yapın ve her öğününüzü farklı tatlarla şenlendirin.
Ve bu da hafta sonu kahvaltılarını mutlaka değişik tatlarla süslemek isteyenlere benden bir öneri, bazlama...
Hatta annem daha lezzetlisini yapar, içine haşlanmış ve nefis lezzete bulanmış patatesler koyardı, yemeye doyamazdık...Ben henüz o şekilde yapmayı hiç denemedim, aslında cesaret edemedim. O tadı yakalayamayacağımdan eminim, zihnimde hep o tat kalsın istiyorum ve bozmuyorum... Belki bir gün, ama şimdi değil....


  • 4 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kuru instant maya
  • ılık su
Azar azar ılık su ekleyerek akıcı kıvamda bir hamur elde edin. Bazlama hamurunun diğer hamurlara göre daha yumuşak olması, kasede yayılması gerekiyor, öyle top gibi durmayacak yani.
Üzerini nemli bir bezle örterek yaklaşık 1 saat ılık bir yerde dinlendirin. 
Hamurdan büyükçe bir kaşık alıp hafifçe unladığınız tezgaha alın ve böylece bezeler oluşturun. 
Bu şekilde  20 dakika kadar dinlendirdiğiniz bezeleri elinizle açarak şekil verin. 
Yağsız, yanmaz tavada arkalı önlü pişirin. Dilerseniz üzerine sıcakken biraz tereyağı sürebilirsiniz. Sonra sıcak sıcak, sayı hesabı yapmadan tüketin onları, oh elinize sağlık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.