6 Nisan 2013 Cumartesi

Mantarlı tavuk

Geri sayımın tek haneli rakamlara düştüğü bugünlerde içim içime, içim dışıma, içim hiçbir yerlere sığmıyor!
Evren bana dar gelir oldu.
Benim gibi ev ve düzen meraklısı bir insanın, hele hele "yapılması gereken bir iş, olacaksa şimdi olacak!"  kıvamında bir varlığın bu uzuuun bekleyişi çok fena...
Bilenler bilir, bundan 1 yıl kadar önce ( 5 gün sonra, kızımın doğumgünü olan 11 nisanda tam bir yıl olacak) bir ev aldık, tüm yapım aşamalarına bizzat tanık olduk, ustalarla da ahbap! Kısmet olursa haftaya taşınıyoruz, yani inşallah, yani SONUNDA!

Biliyordum ama altı bir kez daha çizildi, "beklemek" bana göre değil. Kuaförde saçı yapılırken bile fenalık geçiren bir kadınım ben. Kaldı ki zamanı idareli kullanmak gerektiğini düşünüyorum, zira yaşamımızdaki en kıymetli şeylerden biri zaman...
İşte buna ayak uyduran, benim kısacık ama leziz yemeklerimden biri.
Mantar ve tavuk ikilisini seviyorum, bu ara sadelikten yanayım, ikisinin yalın hallerini çok bi çok, daha çok sevdim...



  •   1 adet tavuk göğsü
  •  yarım kg kadar kültür mantarı
  • zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı soya sosu
  • tuz
Tavukları kuşbaşı büyüklüğünde doğrayın.
Mantarları soyup, yıkayarak temizleyin ve suyunu süzdürün. Benim mantar temizleme şeklim bu, bıçakla önce incecik kabuğunu sıyırmak, sonra da güzelce yıkamak ve süzdürmek. Mantarınız mutlaka kuru olsun, içine aldığı suyu tencereye bırakmasına izin veremeyiz!  Sonra onları çok ince olmamak kaydıyla dilimleyin.
Tavaya yağı koyun, ısındığında tavukları ekleyin ve hiç karıştırmayın ki tavanın sıcaklığını iyice düşürüp suyunu salmadan, tadını içinde muhafaza etsin sevgili tavuk eti! Kızardığında soya sosunu ekleyin. Güzelce kızaran tavuğa mantarları ilave edip çevirin. Mantarlar da kızardığında tuzunu ekleyin ve ocaktan alın.  Basit ama çok güzel bir lezzet oldu. Yanında tam buğday ekmeğimiz ve ev  yoğurdumuz da hazır, afiyet şeker işte...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.