27 Haziran 2014 Cuma

İşkembe dolması

Çok şükür sakatatlarla aramız mükemmel. Hele dünden beri okuduğum bir yayında kokoreçle neler yapıldığını, ne kadaaar çok çeşit yemek üretildiğini gördükçe kendimden geçiyorum ve bu mükemmel zekaya hayran kalmaktan da alamıyorum kendimi.
Havalar malum, iştah miştah kalmadı bende. Giderek zayıflıyorum, aman Allahım!!!
Bazı olağanüstü yemekler dışında beni çeken pek bişey yok yani bu sıra...Su, meyve, su, meyve,su....
Amaaaa mumbar, işkembe dolması, gömlek dolması....Ne güzel şeylersiniz siz ya Rabbim!



  • 1 adet kuzu işkembe
  • 1 su bardağı pirinç (önceden ıslatılmış)
  • 2 adet kuru soğan yada 1 büyük boy
  • 200 gr kuşbaşı et (daha küçük küçük doğrarsanız muhteşem olur)
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 4-5 diş sarımsak
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber, pulbiber, yenibahar, kimyon...
Pişirme suyuna; 1 adet limon suyu, 2-3 diş ezilmiş sarımsak ve 1 tatlı kaşığı kadar biber salçası, tane karabiber ve 1 adet defne yaprağı da ilave ettim.



Zeytinyağında küp doğranmış soğanı ve küçük küçük kestiğiniz eti güzelce kavurun. Kavrulan ete salçayı,  ezilmiş sarımsağı, süzülmüş pirinci ve baharatlarını ekleyin, güzelce harmanlayıp altını kapatın.
Güzelce yıkanıp temizlenmiş işkembeyi iyice kokusu çıksın diye 1 yemek kaşığı sirke ve 1 yemek kaşığı tuz ile iyice ovun ve 15 dakika kadar bu karışımda bekletip durulayın. Ardından bir süre daha soğuk suda bekletebilirsiniz. 


Ardından işkembeden bir el büyüklüğünde yani yaklaşık 10*15 boyutunda parçalar kesin. Kestiğiniz bu parçaları üç tarafından pamuk ipliğiyle dikin. Dikilmeyen kısımdan, hazırladığınız iç harcını doldurun. İçini çok koymamaya özen gösterin aksi takdirde işkembe patlayabilir. Çünkü işkembe piştikçe küçülür, pirinç ise malum şişer.
Sonra tamamını dikip küçük bir düğüm atın ve düdüklü tencereye yerleştirin. Benim işkembeden 8 tane dolma çıktı. Siz de kişi sayısına göre ayarlama yapın. 
Üzerine limon suyu, salça, sarımsak, tuz, üzerini geçmeyecek kadar su, tane karabiber ve defne yaprağını da ilave edip pişmeye bırakın.
Bir saat boyunca pişirdiğiniz dolmaları çıkarıp sıcak sıcak servis yapın. Afiyetle....
Üst fotoda görüldüğü üzere "aman içi bol olsun!" adlı çalışmam....Patlamaya beş kala....

Önemli not:  "Yerken nasıl olur?"  diye sıkıntıya düşmeyin. İpi asılın gerisi geliyor zaten, düdüklüde o kadar kıvamında pişmiş oluyor ki, sizi hiç zorlamıyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.