23 Haziran 2014 Pazartesi

Bol fındıklı un kurabiyesi

Bazen ve bazı durumlarda bir şekilde beynimizin uyuştuğunu, anlık normal fonksiyonlarını yerine getiremediğini düşünüyorum. Yoksa ardından bu kadar hayıflanmazdık, "nasıl yaptım ben bu işi böyle..." diye...
Ve bazen ne kadar yansak, yıkılsak, başımızı hangi taşa vursak faydasız kalıyor. İşte öyle bir andı ve ben koca aptal "evladım, güzel yavrum" diye diye sevdiğim kanaryamın ayağının kırılmasına sebep oldum, Kıpırcığımın... Yani elbette bilerek olmadı hiçbirşey ama ne olursa olsun bir canın yanmasına, benim yüzümden acı çekmesine sebep oldum ve kendimi nerelere koyacağımı, hangi duyguları içimde taşıyacağımı bilemedim. Öfke, pişmanlık, üzüntü, keder, acıma, sevgi, suçluluk, keşke, keşke, keşke...
Allahım dedim, ben farkında olmadan bir cana zarar verdim, ya bile isteye bir, belki de daha fazla cana kıyabilenler akşam olduğunda başını yastığa nasıl koyarlar. Bırak başını yastığa koymayı, ben gündüzü bile dar ettim kendime. Allah daha beterinden esirgesin...

Neyse ben yine lafı fazla uzatmadan...Allah bir an önce Kıpırcığımın şifasını versin.
Tarif sahibi yine çok tatlı bir velim...Bi sabah "Naz' a da getirdim öğretmenim, ben yaptım annemle" diye bu kurabiyelerden getirdi benim güzel kızlarımdan biri...Aldım ulaştırdım yerine....Çoook sevdi kerata bu kurabiyeleri, sildi süpürdü hepsini.
Dolayısıyla iş başa düştü, hemen tarif alındı, uygulandı....
İçinde yeter miktarda fındık olması da cabası, göz kırpıyor insana bolcana!


  • 250 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı dövülmüş fındık
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2- 2,5 su bardağı un (malum bizde tam buğday unu kullanılıyor, siz kullandığınız una göre dozu ayarlayın.)
Yaptığım her şeyin muadillerine göre daha esmer olması da bundandır, tam buğdaydan!
Bu arada ben artık neredeyse tüm tarifleri yarım ayar yapıyorum, yani malzemeleri ikiye bölüyorum, böylece hem çabuk bitiyor, dolayısıyla sıkıcılıktan kurtarıyor.


Tereyağ ile yumurtayı güzelce karıştırın. Pudra şekeri, vanilin ve kabartma tozunu, unu ve fındığı da sırasıyla ekleyin ve ele yapışmayan yumuşak kıvamda bir hamur elde edin. İstediğiniz gibi şekil verin ve dooğru 180 derecede önceden ısınmış fırına. 20-25 dakika kadar, üzeri kızarana dek pişirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.