25 Mart 2014 Salı

Lokumlu kurabiye

Son tatilimizden dönerken aldığımız bi dolu lokum, dağlar gibi olup, bitmek tükenmek bilmeyince "bunlardan bişeyler yapmak lazım" fikri doğdu zihnimde!
Biz de Nazcığımla dün akşam çok nefis kurabiyeler yaptık, minik dolma parmaklar lokumları hem yedi, hem de açtığım hamurların içine koydu...Anne- kız ortak yapımı lokumlu kurabiyeler huzurlarınızda...


kaynak: ( MutfakSırları )

  • 150 gr tereyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 çay bardağı pudra şekeri
içine: 
  • lokum
üzerine:
  • pudra şekeri
Öncelikle un, karbonat ve pudra şekerini iyice birbirine karıştırın.
Oda sıcaklığındaki tereyağını,yoğurtla karıştırıp, unlu karışımı ekleyin. Ele yapışmayan bir hamur elde ettiğinizde işlem tamam demektir.


Vaktiniz müsaitse hamuru iyice sarıp buzdolabında yarım saat dinlendirin.
Ceviz büyüklüğünde kopardığınız hamur parçalarının ortasını hafifçe açarak içine bir adet lokum yerleştirin ve kapatın. 


180 derecede önceden ısıttığınız fırında 20 dakika kadar pişirip, fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpin ve afiyetle tüketin. Biz çok renkli meyveli ve fıstıklı lokumlar kullandık. Ben özellikle fıstıklı lokumların lezzetine bayıldım. Bir de her seferinde acaba içinden hangi renk çıkacak yarışına girerseniz, eyvah eyvah....
NOT: Ben her alanda tam buğday unu kullanıyorum, o bağlamda sizin beyaz unla yaptıklarınız daha akça pakça dolayısıyla görseli daha başarılı olabilir, aklınızda bulunsun...

1 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.