5 Mart 2014 Çarşamba

Nohutlu işkembe

İnsanın canı bazen alışılagelmişin dışına çıkmak istiyor.
Bugüne kadar işkembeyi hep aynı usül pişirdim. Sonra, her ay kapımı çalan ve her seferinde poşetinden çıkan o muhteşem vanilya kokusunu ortalığa yayıveren dergim Sofra' da bu tarifi gördüm. Tarifin sahibi Ayşe Ünal. Her ay köşesinde birbirinden güzel ve tanıdık anne yemekleri yapıyor, bayılıyorum.
Bazı küçük eklemeler neticesinde ortaya güzel bir işkembe yemeği çıktı.


  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 500 gr kadar işkembe
  • 1 tane kuru soğan
  • zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1/2 limon suyu
  • nar ekşisi
  • tuz, karabiber
İşkembeyi güzelce yıkayıp, 1/4 çay kaşığı oranında karbonat ekleyip,üzerini geçecek kadar su ile birlikte, en az 1 saat düdüklüde pişmeye bırakın.
Ben işkembeyi piştikten sonra dilimlemeyi tercih ediyorum, siz öncesinde de doğrayabilirsiniz çok küçük olmayacak şekilde.
Küp küp doğranmış soğanı yağda soteleyin. Salça ekleyip karıştırın.
Daha sonra dövülmüş sarımsağı, limon suyu ve nar ekşisini, ardından nohudu ve az miktarda sıcak suyu da ekleyip karıştırın. Tekrar yıkayıp doğradığınız işkembeyi , tuzu ve karabiberi ekleyip 10 dakika kadar daha pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.

2 yorum:

  1. İşkembeye bayılırım çok güzel mayhoş bir tarif olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. daha önce hiç yemedim tatmak isterdim elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.