25 Temmuz 2013 Perşembe

Kalbura bastııı!

O kadar çok yedim durdum ki, yılların hasretini gidermek istercesine, fil gibi olup çıkacağımı düşündüm bir ara...
Uzun yıllar olmuş ağzımıza sürmeyeli, ya da aslında adına layık, tadı yerinde, tam istediğim gibisini yemeyeli...Kurabiye, kek, tatlı, ekmek gibi fırına giren hamurlar çıtır çıtır kızarmış olmalı bence...Ki zaten şerbeti yiyince hamurlaşmamış bir kalbura  bastı için fırında güzelce kızarmalarını beklemeniz gerekiyor.




  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
  • 125 gr tereyağ
  • 2 fincan zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı irmik
  • aldığı kadar un
  • irice ceviz ( 1 su bardağı kadar yeterli gelecektir)
Şerbeti için:

  • 4 su bardağı şeker
  • 4 su bardağı su
  • limon suyu
Tatlı sıcak ( fırından çıktığı gibi), şerbeti ise ılık ama soğuğa yakın bir ılıklıkta olacağından önce şerbet hazırlanmalı. Bunun için suyu ve şekeri kaynatın. Kaynayınca içine 2-3 damla limon suyu ekleyin ve şerbeti koyulaşıp kıvam alana kadar kaynatın ve ardından soğumaya bırakın.
Unu azar azar ekleyerek ceviz hariç tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun. Hamur kulak memesi kıvamında olmalı. Dilerseniz bu noktada benim yaptığım gibi cevizi hamura karıştırabilir, yada elinize aldığınız hamur parçalarının ortasını açarak içine ceviz koyup, poğaça gibi kapatabilir ve bu şekilde de pişirebilirsiniz.
İster bir rende, ister bir süzgeç sırtı yardımıyla ön yüzüne şeklini verdiğiniz hamurları 170 derece önceden ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.


Fırından çıkan sıcak tatlıya soğuğa yakın olan şerbet dökülür ve arada kaşıkla üzerine şerbet gezdirilerek tüm yüzeyin şerbeti güzelce çekmesi sağlanır.
Dinlenen ve soğuması beklenen tatlılar afiyetle yenir.


1 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlıkcanım kalburabastı nefis görünüyor.. Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.