20 Temmuz 2013 Cumartesi

Köz patlıcan salatası

Izgara, mangal tadını çok seven ve bu durumu sıkça tekrarlayan bir aileyiz. Bir de bu ara bir döküm tava girdi ki hayatımıza, sormayın gitsin. "Miras bırakabileceğiniz gibi..." ibaresi başlangıçta çok havada kalmıştı benim için ama kullandıkça ne denmek istendiğini anlıyorum ve ona bayılıyorum. Pişen ete, balığa verdiği tat ise apayrı, tartışmasız muhteşem, mangalda pişirmişsin gibi, tam istediğimiz, tam da sevdiğimiz gibi...
Yalnız bu gibi mutfak aletlerini kullanırken biraz güçlü kuvvetli olmak gerekiyor, zira çok ağırlar...


Her mangal sefasında olmazsa olmazımız bu salatadır. Hatta ortada başka hiç birşey olmasın, bu salata size yeter, garanti!



  • Patlıcan 
  • yeşil biber
  • varsa kırmızı biber
  • domates
  • kuru soğan 
  • sarımsak
  • sirke
  • limon suyu
  • nar ekşisi
  • tuz
  • pulbiber
  • bolca zeytinyağı
Ölçüleri bilerek vermedim, kendi zevkinize göre ayarlayınız diye.

Patlıcanlara çatal yada bir bıçak yardımıyla küçük delikler atın daha kolay pişsin diye. Biberleri ve patlıcanları güzelce közleyin.
Domatesin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın.
Soğanı bol tutarım ben, en az 2 tane muhakkak koyarım. Yarım ay şeklinde ve incecik doğrayın.
Sarımsakları da incecik doğrayın.
Közlenen patlıcan ve biberi bekletmeden ( aksi takdirde kararır) soyup, doğrayın.
Hepsini bir kapta buluşturun, üzerine nar ekşisi, limon, sirke, zeytinyağı, tuz ve biberini de ekleyip iyice karıştırın.
Karıştırma işlemi bittiğinde üzerine bir miktar daha zeytinyağı gezdirin ve servis yapın. Çocuklarınız da severek yiyecek bu salatayı emin olun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.