17 Aralık 2015 Perşembe

Hepsi bir arada pişen tavuklu kremalı makarna! ( chicken alfredo )

Çok seviyorum ordan burdan bişeyler inceleyip öğrenip hemencecik onu uygulamayı...Bu anlamda Pinterest benim için biçilmiş kaftan. Pinterestte gezinmeyi, yeni yeni püfler edinmeyi, "vaay, bunlar da varmış, alem neler yapıyor yahu!" demeyi çok ama çok seviyorum. Çoğunun hemen oracıkta bi fotosunu alıveriyorum ki unutulmasın, sonra vaktin bol olduğu hallerde dönülüp bakılıp yapılsın, çeşit olsun. Gerçekten de insanlar neler yapıyor, olmaz denilenden ne yaratıcılıklarla neler üretiyorlar hayran kalıyorum. Bakmakla görmek arasındaki fark işte. Sen sadece tişört diyorsun eşimin giymediği, kadın onu kesip biçip kızçesine etek yapıp giydiriyor şıkır şıkır!
Olsun kopyayı aldım, ben de yaparım kii! diyosun sen de masumane ve o kadar içten!
Bu yemeğimizi de pintçiğimize borçluyuz. Anında pinlenen, fotosu çekilen bi olay kendisi. Ya ben aslında bu ve buna benzer pek çok şeyin fotosunu çekmeyi ve saklamayı huy edindim son yıllarda, çünkü bu koşuşturup durmacalı hayat içinde bazı şeyleri kolayca unutabiliyorum. Ve fakat unutmamak da istiyorum. O yüzden de zaten mantar panomda sürekli notlarım, telefonumda anlık çekimlerim boldur benim. 


En güzel yanı da makarnanın ve tavuğun tüm faydasını, vitaminini, mineralini kaybetmeden yiyebilmeniz. Özellikle tercih ettiğim bir pişirme yöntemidir kendisi öteden beri. Küçük bir örnek, daha öncelerde yaptığım bu domatesli makarna da onlardandır, hepsi bi arada pişengillerden...
  • 1 paket makarna
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 1 paket krema (200 ml )
  • tane kişniş, tuz, karabiber
  • 2-3 su bardağı sıcak su
  • zeytinyağı
  • üzerine kıyılmış dereotu
Geniş bir tencereye çok az zeytinyağı ile kuşbaşı doğradığınız tavukları atın. Yüksek ateşte suyunu salmadan kızartın hafifçe. Ardından kişniş, tuz ve karabiberi ekleyip makarnaları ve kremayı ekleyin. Üzerine kaynar suyunu ekleyin ve pişmeye bırakın. Elbette kapağı kapatmıyoruz, sonra taşaar! Ve ben o taşmanın yol açtığı ve aslında tüm ocak kirlerinden nefret ederiim. Ben üzerine bir küp de tereyağı attım, küçük bi lezzet dokunuşu olsun diye!


Çook fazla suyunu çekmesini yani kurumasını beklemeden ocağın altını kapatın ve 3-5 dakika dinlenmeye bırakın. Üzerine kıyılmış dereotu yada maydanozla servis yapın. Yanına muhteşem soslu bi salata, güzel bi içecek, biraz eş sohbeti ve çocuk cıvıltılarını da alarak afiyetle yiyin.


1 yorum:

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.