14 Ocak 2014 Salı

Pazı sapı kavurması


Egeli olmak, bir yandan bu konuda gerçek bir umman olan Nazilli' de doğup büyümek, elinizdekini asla heba etmemek anlamına geliyor bir süre sonra. Çünkü öyle görüyor, öyle yaşıyor ve öyle öğreniyorsunuz.
Pancar sapı, kereviz sapı, yaprakları, pırasanın yeşil sapları, ıspanağın kökleri... Hep ot, sap demeyin lütfen, inanıyorum ve biliyorum ki hepsi çok faydalı ve çok da lezzetli şeyler, bayılıyorum onlara....
Pazı pazardan en sık aldığım yeşilliklerden bir tanesi. Sarmasına da böreğine de ailecek hastayız!
Kalan saplar da tarafımdan değerlendiriliyor mutlaka, işte böyle.

  • 2 bağ pazının sap kısımları
  • 1 büyükçe kuru soğan
  • 1 adet havuç
  • zeytinyağı
  • tuz, karabiber
Ve üzerine mutlaka:

  • sarımsaklı yoğurt
  • tereyağında yakılmış toz kırmızı biber
Soğanları küp küp doğrayıp zeytinyağında kavurun. Ardından kabuğunu soyup halka halka doğradığınız havucu ve minik minik doğranmış pazı saplarını ekleyin ve kavurmaya devam edin. Kavurma işlemi esnasında tencerenin kapağını kapatmak işinizi kolaylaştıracaktır.
Ve bu noktada acı severler içine acı biberlerinizden ekleyebilirsiniz. Tuzunu ve biberini de ekledikten sonra ocaktan alın.
Üzerine yoğurdu ve yağını gezdirdikten sonra servis edin. Yanında kendi yaptığınız ve fotoğrafta görüldüğü üzere fırından yeni çıkmış tava ekmeği  ile....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.