13 Ekim 2012 Cumartesi

Kendini sevdiren yumurta ve turşu kavurması

Yarınki sabah kahvaltınızı şenlendirmek ve hafta sonuna yaraşır hale getirmek için bir nebze katkım olursa ne mutlu bana. 
Tarifler biraz uzak yoldan, İstanbul' dan bu kez.



İlki Nezaket Teyzem' den, kendini sevdiren yumurta. Şahsen yumurtam haşlama olacaksa mümkünse kayısı yada rafadan olsun, asla lop yumurta sevmem. Ama bu adı ben uygun buldum bu tarife, çünkü insan o lopu bu haliyle lop diye indiriveriyor mideye, zevkle. Yumurta sevmeyen birileri varsa evde deneyin mutlaka. 
Benim Nazımın ise sevmediği tek şey her durumda yumurta! Sevdiremedim bir türlü!!!

  • kişi sayısı kadar haşlanmış yumurta
  • beyaz peynir
  • kıyılmış maydanoz
  • limon suyu
  • zeytinyağı
  • tuz
  • istenirse pulbiber ve karabiber (bizimkinde Naz' ın şerefine ikisi de yoktu!)
Uygulama basit. Haşladığınız yumurtaları uzunlamasına ortadan ikiye kesip sarılarını çıkartın. Yumurta sarısı ile diğer malzemeleri buluşturup karıştırın vee beyazın üzerine harcı paylaştırın. Hem şık da bir sunum bana kalırsa...


İkinci tarifimiz Güler' den, turşu kavurması. Fasulye turşusu bir miktar suda bekletilir, çok bekletilirse ekşi tadı kayboluyor, dikkat! Küçük küçük doğranan fasulyeler bol soğanla kavrulur, biraz tuz ve nefis bişey olur. Alışkın olduğumuz bir tat değil ama anlatırken bile ağzım sulandı. Tatlıdan bile vazgeçerim de ekşi ve acıdan kolay kolay vazgeçemem sanırım. Acı biber kokar mı insanın burnuna, yada acı turşu suyu, of!
İyi sabahlar, iyi hafta sonları olsun ve hafta sonunuz çok uzunmuş gibi geçsin .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.