7 Ekim 2012 Pazar

Fındık kaplamalı kurabiye ve Nice yıllara EYMEN!


Bu ara bir tatlı ve kurabiye sevdasıdır gidiyor. Hem evde kurabiye kutusunda taze taze bulunsunlar istiyorum, hem okulda ders aralarında ağzıma atacak sağlıklı bişeyler arıyorum, hem de iştahım fena halde açık!
Bu ara kendi kendime ayıracak zaman bulamazken bir de bu ekstralarla uğraşıyorum ve akşam olduğunda mutfak tezgahından ayrılamıyorum. Gün boyunca 31 öğrencinin, ardından güzel kızımın peşinde koşturmak, ev işleri, yemek, bulaşık, dibi hiç görünmeyen çamaşır sepeti derken yatma saati geldiğinde sızıp kalıyoruz zaten. Herşey sabah 06.00' da kaldığı yerden devam! Olsun, sağlık olsun,sağlığımız yerinde olsun, sevdiklerimiz yanımızda olsun da varsın hep iş olsun, yapılır...
Evet nefis bi kurabiye bu da, görüntüsü de gayet başarılı bana kalırsa. Hani pastaneden hazır alınmış gibi duran cinsten!
  • 1 paket margarin yada 250 gr tereyağı
  • 5 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yumurta ( birinin beyazını ayırın)
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 2 su bardağı çekilmiş fındık 
Fındık hariç diğer tüm malzemeleri bir kapta iyice yoğurun. Hamurunuz çok yumuşak olmamalı, pişerken yayılmaması açısından. O yüzden hamuru biraz sert tutarsanız iyi olur.
Şekil verip yuvarladığınız kurabiyeleri önce çırpılmış yumurta akına, sonra fındığa bulayın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyduğunuz kurabiye hamurunun ortasına elinizle hafifçe bastırarak marmelat için yer yapın. Evde bulunan herhangi bir reçel yada marmelatı kullanabilirsiniz. Ben vişne kullandım, kayısı da fevkalade yakışır mesela. Ardından önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin. Ben öyle seviyorum da!



Ve bugün biricik Eymen' imizin doğum gününü kutladık. Minik kuzucuk ilk pastasının, ilk mumlarını üfledi bugün. O mumları üflerken sulu Melike Teyze  tutamadı yine gözyaşlarını, inanın orada kimseler olmasa yani utanmasam hıçkır hıçkır ağlardım. Ne çabuk büyüyorsunuz kuzucuklar siz böyle. 
Ayrıca neydi o fondaki doğum günü müziği öyle, insanı iyice duygulandırıyor. Hiç olmamış o müzik Kadercim, mahvettiniz beni!
 Allah daha nice mutlu günlerini göstersin, hep mutlu olsun bizim minik sıpalarımız ve tüm dünya çocukları. Kimseye yakışmaz elbette ama özellikle çocuklar hiç üzülmesin, hiç ağlamasın, pembe hayallerine kimse el uzatmasın onların. 
Yavrusunun doğum günü annenin de doğum günü oluyor bir bakıma, onlarla tekrar doğuyor, tekrar ve bambaşka bir güzellikle, bambaşka gözlerle hayata yeniden MERHABA diyoruz. 
Doğum günün kutlu olsun EYMEN!
Senin de doğum günün kutlu olsun Kadercim!
Nice yaşlara!


Bu da, kızımın, arkadaşı Eymen' e hediyesi. Hediyemizin kartını Naz yaptı. Kendi elleriyle! Eline sağlık annecim! 




1 yorum:

  1. kurabiye çok güzel olmuş canım.çaylada harika olur.kıyır kıyır.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.