9 Aralık 2013 Pazartesi

Trabzon hurmalı muffin

Tarifi görür görmez "budur!" dedim.
Öyle dedim çünkü bu yıl hayatımda hiç olmadığım kadar çok hasta oldum ve bu hiç de normal değil bana kalırsa. Bir yerlerde bir bozukluk var, üstelik o kolay kolay sarsılmaz dediğim bağışıklık sistemim en az ayda bir kez yerle bir oldu ve haptı, iğneydi bana mısın demedi günlerce...Bu kadar zor iyileştiğimi hiç hatırlamıyorum ve bu durum bana çok koydu açıkcası! Kimseye muhtaç kalamayan ve kalmaması gereken bir insanım sanırım, dayanamıyorum, herşeyi geçtim, illa ben yapmalıyım o şeyi, yoksa mutlaka bir kusur buluyorum içten içe ve bu olay da hiç içime sinmiyor. Eğreti bi durum yani, rahatsız edici...Herşeye kendi minnak ellerim değecek illaki...Bırak, biraz rahat ol, sal kendini be kadın!
İşte o günlerden dolapta kalakalmıştı bizim hurmalar...Zaten evin annesi hastaysa ev elden gitti gidiyor demektir...Bizde de aynen öyle oldu, günlerce beni beklemiş pek çok sebze-meyve, hatta bazısı küsüp terk-i diyar eylemiş bizi, ardında yoğun bir koku ve leke bırakarak...
Hurmacıklar da öyle koyayım tabağa, kesip yiyeyim modunda değillerdi elbet, o yüzden bu tarif, gördüğüm anda beynimde şimşekler çaktırdı, geldi cuk oturdu duruma.



Kaynak:  cahide sultan

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı hurma püresi
  • 2 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi ( ben limon bulamayıp eldeki portakalı kullandım.)
  • üzeri için ceviz ( kırılmış ceviz bulamayıp, kırmaya üşenip, kırılmış fındık ile yetindim)

Öncelikle yumurta ile şekeri krema haline gelene kadar çırpın.
Ardından potakal kabuğunu, hurma püresini ve yağını ekleyin ve karıştırın. Hurma püresi derken, hurma zaten gayet yumuşak bir meyve, kabuğunu soyup, üzerine şöyle biraz bastırınca püre haline gelebiliyor. Yada dilerseniz blendırdan da geçirebilirsiniz, lakin bence gerek yok.
Unu ve kabartma tozunu da eleyerek koyun ve karışımı muffin kaplarına eşit olarak yerleştirin.
Üzerine hafif kırılmış ceviz yada fındık serpiştirin. Biz bu işleri yani kalıba dökme ve fındık serpme işlerini Nazımla yaptık, daha bir şerbetli oldu bizim keklerimiz!


Önceden ısıtılmış 180- 190 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Meyvenin suyu dolayısıyla, diğerlerine göre biraz daha geç pişebiliyor kekimiz, aklınızda olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.