19 Aralık 2013 Perşembe

Bonibonlu kurabiyelerimiz

Yerli malı, yurdun malı, herkes onu kullanmalı!
Salıdan beri büyük bir "yerli malı" telaşı içindeyiz. Önce sınıfta kutladık, günün anlam ve önemi üzerinde durduk büyük bir titizlikle...Neymiş bu yerli malı haftası, nerden çıkmış, neden kutlanırmış böyle her sene her sene, hepsini öğrendik.
Bugün de Naz' ımın sınıfında kutlandı yerli malı haftası. Ben de "en çok neyi sever, neden hoşlanır bu bıcırıklar?" fikrinden yola çıkarak bu kurabiyeleri yaptım, iç malzemesi tamamen kendi tasarımım, biraz ondan, biraz bundan yani!


Aslında bu tür kurabiyelerden yapanlar, oldukça beyaz, hatta bembeyaz bırakmışlar, ancak ben hafif kavrulmuş tatlardan hoşlanıyorum ve o bembeyaz kurabiyeler hiç de bana göre değil...Dolayısıyla ben fırında biraz daha fazla beklettim, siz nasıl isterseniz o kadar bekletin fırında, 10 dakikada pişiyor zaten.


  • yarım su bardağı nişasta
  • 1 paket margarin yada 250 gr tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • aldığı kadar un ( bu tabiri hiç sevmiyorum ama inanın bu kez ölçmek nasip olmadı, hamur yumuşak kıvamda olacak, öyle söyliyim yani)
  • bonibon


 Tüm malzemeyi bir kapta buluşturun ve güzelce yoğurun. Bu noktada vaktiniz varsa, hamuru yarım saat kadar buzdolabında bekletin. Ancak benim gibi çalışan ve her daim mutlaka işi olan, o işleri hiç bitmeyen, bütün gün kımıl kımıl kımıldanıp duran bir anneyseniz, hele de benim gibi sabırsız, o zaman hamura dinlenme şansı tanıyacağınızı pek sanmıyorum!
 Tezgah üzerinde hamuru merdane yardımıyla biraz açın ve kurabiye kalıplarınızla şekil verin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine kurabiyeleri yerleştirin. Üzerine dilediğiniz şekilde bonibonları koyun. 
Önceden ısınmış 160 derece fırında 10 dakika kadar pişirin. Belirttiğim üzere kızarma kıvamı size kalmış...Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. mutlu yıllar melike uzun zamandır yoksun umarım herşey yolundadır sevgiler AYSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler aysun, önce beni serdi yatağa geçmeyen bi hastalık, şimdi de kızım hasta...Hastalıksız bir yıl olsun diyorum sürekli, bol sağlık diliyorum herkese!

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.