17 Eylül 2013 Salı

Sarımsaklı karides tavada!


24 yaşına kadar yediği balık miktarı yarım levrek boyunu bulmayan ben, bugün tam anlamıyla bir balık severim. Yalnızca balık mı, tümmm deniz ürünleri... Ne çok şey kaybetmişim yıllarca, boşa geçmiş, yazık!
Özellikle eşimin katkısı büyük bu konuda, balığı o sevdirdi bana, şimdi ben ondan daha tutkunum, o ayrı! 
İlk zamanlar usul usul yaklaştım, emin adımlarla ilerlemeye çalıştım bu konuda. Çünkü ne kokusuna, ne görüntüsüne dayanamaz, nohut kadar balık yese midesinde yer bulamayıp geri gönderen biriydim ben. Zamanla hepsiyle haşır neşir oldum, olduk...Hepiciğini çok sevdim, çok beğendim. 
Karides de, hele ki bu haliyle... ( ben her haliyle bayılıyorum aslında sanırım) 
Ancak bu tarifi mutlaka denemek lazım, çünkü hem çok kolay, pratik, hem de çok lezzetli...
Balıkçıya gidilip yalnızca balık alınmaz bizde, yanında biraz karides, biraz kalamar derken topluca gelinir eve.
Balık sofrasına da konuverir hemen tazecik karidesler, mahrum bırakılmaz.
  • 300 gr kadar ayıklanmış karides
  • 2-3 diş sarımsak 
  • tuz, toz kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışa gelince...
Yıkanıp ayıklanmış karideslerin suları süzülür. Tavaya bir yemek kaşığı kadar tereyağ konur. 
Ardından karidesler tavaya alınır ve pişene kadar ters yüz edilerek nazikçe pişirilir. 
Kızaran karidese ezilmiş sarımsak atılır. Sarımsağın tavaya tam olarak yayılması sağlandıktan sonra bir çay kaşığı dolusu toz kırmızı biber  ve tuz da eklenerek karıştıktan sonra ocaktan alınır. 
Vee sarımsağın aromasına bürünmüş, tereyağlı nefis karidesler bizi bekler!


2 yorum:

  1. mrb sizi beğeniyle takip ediyorum, günlerdir güncelleme yok özledik nerelerdesiniz?Ayşe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim ayse hanım ilham verdiniz, inanın harekete geçirdiniz beni, sağolun....

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.