29 Mart 2016 Salı

Patatesli kek


Bugüne kadar yaptığım patatesli kek tarifim için patateslerin önceden haşlanması gerekiyordu. Dolayısıyla bu benim için ekstra bir aşama ve bu da beni kasan bişi... Yani ben her anne gibi zamanı kıymetli bi insanım ve mümkün olduğunca yaptığım herşeyin zamansal pratikliğine ihtiyacım var, bi de beyinsel!!!

 kaynak: ( gisi tasarım )

  • 3 orta boy patates
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/4 demet maydanoz
  • 1/4 demet dereotu
  • 1,5 çay kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • tuz



Maydanoz, dereotu ve soğanı ince ince doğrayın.
Patatesleri tavla zarı büyüklüğünde doğrayın.
Tüm malzemeleri bir kapta güzelce karıştırıyoruz.
Ardından büyük boy kare borcamı güzelce yağladıktan sonra hamuru içine boşaltıyoruz. Üzerine susam, çörekotu vb. serpebilirsiniz.
185 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarıp, içinin piştiğine emin olana dek pişiriyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.