30 Kasım 2015 Pazartesi

Üç malzemeli un kurabiyesi

Bazı tarifler vardır, mükemmeldir, bence...
Saatlerce oyalamaz, tutar mı tutmaz mı, evde şundan da var mıydı acaba dedirtmez, yapanı da tadanı da memnun eder falan.... Benim için baş tacıdır.
Bu da onlardan biri. Çocukken pastaneye gittiğimde tek istediğim bi an önce o nefis un kurabiyelerinin tadına bakmak olurdu. Tam da o hisleri bana tekrar yaşatan bi kurabiye kendisi. Hem de üç malzemeli!


Kendisiyle tanışmamı sağlayan da aynı okulda çalıştığım sevgili arkadaşım Hanife. Tarif bölümünde linki bulunacak az sonra, girin bi gezin bloğunu, ben çok seviyorum. Bi de ilk günden tarif defterimde yerini alan mozaik pastası var ki...Beni yıllar sonra mozaik pasta ile barıştıran Osmanlı Kahvecisi' nin moziklerinden sonra ikincidir tarifi.

Kaynak: ( Barış Ege' nin Annesi )

  • 1 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı un
Üzeri için: pudra şekeri



Topu topu üç kalem malzememizi bir kapta buluşturuyoruz. Ve güzelce yoğuruyoruz. Ceviz büyüklüğünde hamurları yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. 170 derece fırında 15 ila 17 dakika boyunca pişiriyoruz. Un kurabiyesi olduğundan elbette kızarmasına izin vermeden fırından alıyoruz. Dolayısıyla bu yüzden fırınla göz temasını kesmiyoruz.
Soğuduğunda üzerine pudra şekeri serpiyoruz. Sonra çayımızın kahvemizin yanında zevkle ve afiyetle tüketiyoruz. Ve hiiç bayatlamadığına da bizzat tanıklık ediyoruz.

4 yorum:

  1. bende denedim harika olmuştu.nefis görünüyor arkadaşım.
    .ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım, bir kurabiye ancak bu kadar güzel anlatılır. Yarasın miniklerine .Ayrıca link için de teşekkürlerimi sunarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben sunarım en çok teşekkürlerimi.... :)) sevgiler, selamlar....

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.