15 Ekim 2014 Çarşamba

Elmalı kurabiye

Bayılırım...
Çocukluğumdan beri...
Bazı yapamadığım şeyler vardır benim, beceremeyeceğimden korktuğum için değil çoğunlukla, sırf o zamana ait tadı almasın aklımdan diye... Saçma sapan şeyler işte, bazen sırf büyüsü bozulacak diye yanaşamam mesela bazı yemeklere, elim gitmez... Ööyle bişi işte...Öyle bir garip yengeç kadını hali, bir derin melankoli...

Ama bu tarif güzel, şekli şahane... Birçok yerde, pek çok sitede rastlamışsınızdır mutlaka, bi de ben yapayım dedim, çünkü gördüğüm ilk andan beri yapmak için büyük bir istek duydum içimde. Ve beni hiç zorlamadı, hiç yormadı o şahane şekiller yaparken. Hatta zevkli bile oldu diyebilirim.


  • 1 yumurta
  • 125 gr tereyağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • aldığı kadar un
Elmalı harç için:
  • 4 tane orta boy elma
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı ceviz



Un hariç diğer tüm malzemeleri güzelce birbirine karıştırın. En son unu da ekleyip kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde ettiğinizde hamuru yarım saat dinlenmeye bırakın. 
O arada elmaları rendeleyip, şekeri, tarçın ve cevizi ekleyip pişmeye bırakın. Harç tümüyle suyunu çektiğinde ocaktan alıp soğumaya bırakın. Hatta ben suyunu tamamen çektiğinden emin olmak için biraz da dibini tutturuyorum, azıcık ama...


Bir mandalina büyüklüğünde aldığınız hamurları merdane yardımıyla açarak üstteki şekli verebilirsiniz. Hamuru açarken kalın olmamasına gayret edin, ne çok ince ne de kalın olsun.




Ya da bu şekli yapmak isterseniz açtığınız hamurları bardak yardımıyla kesip çıkartın ve bıçakla çizikler atın. İkisi de kolay, ancak bence ilk şekil daha pratik!


180 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin. Soğuyunca üzerine isterseniz pudra şekeri serpin. Afiyet olsun...



1 yorum:

  1. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.