8 Kasım 2013 Cuma

Brokolili kiş

Uzuunca zaman sadece reçetelerini okumakla yetindim, uzak durdum, tedirgin biraz. Benimsemedim yani ilk bakışta, ne de sonraki bakışmalarda!
Ama zamanla göz attığım her yeni tarif beni heyecanlandırmaya başladı, aramızdaki soğukluk sona ermeye. Sebze, bol peynir, krema, hamur, bunların hepsi tam bana göreydi zaten, tam benlikti...Kolaycacıklığı da cabası!


Sonra da işte böyle...Öyle bi ısındık ki birbirimize, dolapta gördüğüm her malzemeye "senle nasıl bi kiş yapabiliriz ki acaba?" diye bakıyorummm. Ve sık sık da yeni tariflerle Serdar Bey ve Naz Hanım' ın karşısına çıkıyorum.

Hamuru için:

  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım su bardağı kadar ılık su
Üzeri için:
  • yarım kg brokoli
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tane kırmızı biber
  • 1 kase peynir (dilediğiniz peynir olabilir, evde ne varsa, en çok beyaz peynir ama...Kaşarın soğuyunca sertleşmesinden hazzetmiyorum şahsen)
  • 4 yumurta
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • tuz, karabiber
  • 1 su bardağı krema (evde yoksa biraz süt ve yoğurtla da bu işi çözebilirsiniz)
  • 3 yemek kaşığı un
Hamur için gerekli tüm malzemeleri biraraya getirin ve iyice yoğurun.
Hava almayacak şekilde streç filmle sarıp buzdolabına kaldırın ve en az iki saat dinlendirin.
Bu arada brokoliyi az miktar haşlayın. Suyunu süzün ve üzerine yarım ay şeklinde doğranmış soğanı ve biberleri ekleyin. Peyniri, kabartma tozunu, yumurtayı, kremayı, unu, tuzu ve biberi de ekleyip karışımı homojen hale getirin.
Dinlenen hamuru kalıptan biraz daha büyük olacak şekilde açın ve yağladığınız kalıba yerleştirin. Hamurun üzerine çatalla delikler açın ki, hamur kabarmasın.
Önceden ısınmış 160 derece fırında en çok on dakika hamuru pişirin.
Çıkan hamurun üzerine sebzeli karışımı dökün ve tekrar fırına verin, güzelce kızarana kadar yaklaşık 35- 40 dakika pişirin.


Çıkardığınızda biraz ılınıp, dinlenmesini bekleyin. Çay nefis bir eşlikçi oluyor kendisine...
Yeni kişlerde buluşmak üzere....
Büyük bir zevkle...



Bu da bizim bahçeden bugüne ait bir foto. Naz' la eve dönerken bahçemizdeki yeni keşfimiz...Bu muhteşem güzelliği nasıl her gün görmeden geçmişiz, anlamak güç. Hele yağmurdan sonra, üzerindeki su damlalarıyla nasıl güzel görünüyor, yıkanmış yıkanmış daha da bi güzelleşmiş sanki...



4 yorum:

  1. İkidir tarifi okuyup okuyup cesaret edemiyorum denemeye amaa pekte güzel görünüyor,ne yapsam bilemedim...AYSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin Aysun, ben artık sürekli türetiyorum, nefis şeyler çıkıyor...

      Sil
  2. Ya gerçekten hayranım size çok güzel tarifler veriyorsunuz.yazılarınız mükemmel.Sizi tanımayı çok isterdim.Yeni tariflerinizi bekliyorum.Böyle insanlar var mı diyorum kendi kendime...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. egomu tavan yaptırma benim sevgili Aysun! Şaka bir yana ben de bayılıyorum sizlere, güzel yorumlarınıza, aynı şekilde yani duygularımız ama ne açıdan böyle insanlar var mı dedin onu pek anlayamadım bağışla...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.