12 Eylül 2014 Cuma

Vişneli muffin, topkek yada en havalısından nutellalı vişneli CUPCAKE!

Başlığı yazarken azıcık dalga geçtim sanırım... Ama bazen, bizdeki bu fazla özentili hallerden fenalıklar geliyor bana... Neyse, konu derin!
Okullar açıldı malum, öğretmen milleti ve onların yavruları içinse açılalı 15 gün oluyor. Okul bahçeleri cümbüş, şenlik ve bol karmaşa içinde...
Benim kızım da bu yıl bir üst sınıfa geçti, menekşe iken papatya oluverdi, okulunda çok mutlu. "Bu çocuklar beni seviyor anne" diyor. Tabağındaki yemeğini başladığı günden beri tek başına ve tamamen bitiriyor. Tatilden döndüğümüz bir ay boyunca uygulanan "o yemek bitecek, tabağımızı yarım bırakıp kalkamayızzzz!" cümlelerim ve sonsuz istikrarım işe yaramış. Bazen beynimin yukarı yukarı zonkladığını hissettim. Çoğu zaman aydınlıkta başladığımız yemeği karanlıkta noktaladık. Gözyaşı, salya sümük, çok şey yaşadık. Ama çocuklar "kararlı" olduğunuzu gördüklerinde ister istemez kurallara boyun eğiyorlar. İlk bir kaç ağlama, sızlanma, reddetme, isyan sizi denemeye, hatta kararınızdan caydırmaya yönelik. Bunun için en güçlü silahlarını, gözyaşlarını kullanıyorlar. Çünkü biz onlara kıyamayız, bunu biliyorlar.
Ama bazen, bazı kuralların oluşması ve artık uygulanmaya başlaması gerekiyor. Ve bunun temelinin bu yaşlarda atıldığına inanıyorum. Elbette arada gözlerinin üstünden üstünden bakıp "kötü annesin sen!" cümlesini işittim kızımın ağzından ama Allah' tan öfkeliyken söylenen sözlere ehemmiyet vermem ben. Kavga bile etsem ve öfkeden kudursam, 5 dakika sonra herşeyi unutur gider şirinlik yaparım. Asla küs kalamam. Eşimle bırak bir günü, bi saat küs kalmışlığım yoktur, kedi gibi sokulurum hemen.


Yıllardır güvenerek ve severek yaptığım, tadından ve kabartısından her yapışımda yüzde yüz emin olduğum güzel bi kek. Top kek olunca çocuklar tarafından da daha bi seviliyor sanırım. Buzlukta vişnelerim vardı, onları da içine atınca hafif ekşili, güzel değişik bir tat oldu ve hemen bitti açıkcası...





  • 2 yumurta
  • 2 fincan pudra şekeri
  • 2 fincan şeker
  • 2 fincan yoğurt
  • 6 fincan un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı vişne
Yumurta ile şekeri (şeker + pudra şekeri) krema haline gelene kadar güzelce çırpın. Ardından yağ ile yoğurdu ekleyerek çırpmaya devam edin. Başka bir kapta karıştırdığınız un, zencefil, tarçın ve kabartma tozunu sıvı karışıma ekleyin ve yavaşça karıştırmaya devam edin.


Yaklaşık 14 tane muffin çıkacak bu karışımdan, ancak yoğurdun koyuluğu, unun kalitesine bağlı olarak miktar değişebilir. Bende 12 tane çıkıyor örneğin.
Muffin kalıplarına boşalttığınız hamurun üzerine vişneleri bir kürdan yardımıyla hafifçe bastırarak içine ekleyin.
Ardından 170 derecede önceden ısınmış fırında 40 dakika kadar pişirin.


Üzerine nutella sürüp cupcake haline çevirmek ve çocuğunuzun orasına burasına krema bulaştırarak yediğini izlemek de ayrı bir keyif. Ve bir keke nutella sürüp yemek, benim yıllardır yaptığım en büyük zevkim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ve önemli. Her yeni fikrin, görüşün, düşüncenin bana katacağı birşeyler mutlaka vardır. Hepinize teşekkür ederim.